Wyprawa na Kilimandżaro – niedziela-poniedziałek

Umbwe route – najpiękniejsza trasa wejścia na szczyt. Bardzo spektakularna, najbardziej malownicza, choć stroma i męcząca trasa na Kilimandżaro. Z Moshi, jadąc w kierunku zachodnim do Arusha, należy skręcić w prawo 2 km za miastem. Stąd do wioski Umbwe jest 14 km. Z wioski Umbwe, trasa dalej biegnie 3 km do wioski Kifuni i prosto w górę do samego lasu. Dalej idziemy leśną drogą około 6 km do wyraźnego znaku, który oznacza początek właściwej ścieżki, odbijamy w lewo i rozpoczynamy wspinaczkę, stromo w górę przez wspaniały równikowy las deszczowy, aż do jaskini, do miejsca pierwszego biwaku, leżącego na wysokości 2900 m. Czas podejścia 5,5–7,5 godzin z wioski Kifuni. Tak było wczoraj. Niestety wystąpiły problemy z ciśnieniem.

Dzisiaj kolejny dzień podeścia – z jaskini prowadzi podejście stromo w górę przez las do wrzosowisk, które rozpoczynają się na wysokości około 3000 m, następnie dalej grzbietem przez około 2 godziny do drugich jaskiń na wysokości 3500 m. Ten odcinek jest spektakularny. Ścieżka prowadzi wąskim grzbietem skalnym, miejscami bardzo stromym, opadającym do głębokiej doliny. Roślinność jest dziwaczna, w większość pokryta „brodą starca”, rodzajem mchu. Jeżeli chmury są nisko i wszystko otulone jest mgłą to panuje szczególnie niesamowita atmosfera. Od jaskini stromizna ścieżki zmniejsza się trochę i po dalszym 1,5–2 godzinnym marszu dotarli do do schronu Barranco (blaszany schron dla 10 osób) leżącego na wysokości 3900 m. Chłopcy oczywiście w namiocie. Ok godz.20 (u nas 18)obozowisko szykowało się do snu. Jutro nasi ruszają ok 7 rano w kierunkuBarafu Camp 4600m.n.p.m.

wyprawa na Kilimandżaro.jpg

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.